Pazzesque

Makeup Artist Female Bologna, Emilia-Romagna, Italy
My Website: Pazzesque
My MM URL: http://www.modelmayhem.com/pazzesque
Mayhem # 3022915

About Me

I own a shop in Bologna spending my days selling wigs, make up, special fx and so on, but sometims I like to play with all these things together.. just to give birth to the bizarre ideas in my mind!
Everything stars with a little project, then I go on working with the concept: I use to create props, I do the make up and I also care about the styling.
As you can see I am the only “model” in my portfolio. Even if I’m not a model, really.
Why?
'Cause all these "visions" are deeply radicated in my mind; they are a part of me so my philosophy is: I put the idea, I put the work, I put the face.. you put the Camera and your personal, unique point of view!
This is the reason why I only accept works/collaborations with photographers which are deeply connected with my own artistic sense, and are interested in playing this little "game" together.
So..do you accept the "challenge"?

Ps: This is not just an hobby for me, but a necessary way to express myself: I use to spend a lot of energy, money and time in every project so I am really serious and professional, and I pretend the same from you. We can talk about tfcd but you should know that time is money and because of my work at the shop, i really really have a lack of time, so I can sacrifice it just for very involving and exciting projects.


Gestisco un negozio a Bologna e trascorro le mie giornate tra trucchi, parrucche ed effetti speciali, così che a volte non resisto e mi trovo a sperimentare con queste cose, soltanto per dare luce alle idee bizzarre che ho in testa.
Tutto parte da un piccolo progetto, successivamente mi dedico al concept elaborando accessori ed elementi decorativi, occupandomi infine del make up e dello styling in toto.
Come puoi vedere sono l’unica “modella” nel mio portfolio. Anche se davvero, non sono una modella.
Perché?
Perché tutte queste “visioni” sono profondamente radicate nel mio essere, sono una parte di me e la mia filosofia a riguardo è: io metto l’idea, io metto la”manovalanza”, io metto la faccia…tu metti la macchina fotografica e assieme a lei anche il tuo unico, personalissimo punto di vista!
Questa è la ragione per cui accetto solo lavori/collaborazioni con fotografi che ritengo profondamente connessi con il mio gusto/senso artistico, e che sono disposti a sperimentare assieme a me…
Quindi…accetti la sfida?

Ps: Questa attività per me non è solo un hobby ma una specie di “sfogo artistico” necessario, in cui investo energie, tempo e soldi, perciò prendo tutto molto seriamente e pretendo lo stesso da chi mi contatta. Il compenso o l’eventuale rimborso spese o materiali è trattabile, proprio nell’ottica in cui il tempo è denaro e, avendo già un lavoro che occupa in grande percentuale la mia vita e le mie giornate, quello che rimane ha per me un valore imprescindibile che può essere sacrificato solo alla luce di un progetto davvero interessante e coinvolgente.

Credits

- A short video with Manetti Bos., where I act as "zombie garbage girl"!
Take a look at this link
http://video.repubblica.it/edizione/bologna/bologna-il-tweet-diventa-un-video/108607/106992
- Kryolan Italian Fx Catalogue (with a picture taken by Dennis Ziliotto)
- Several photos you can see at www.dennisziliotto.com

Friends

Tags

Block this member
Pics

Commentsdata:comments Viewsdata:views Hidden Listdata:count_list
|
Loading Content
data:comment