Uncle Tim Orden

Photographer Male Kaneohe, Hawaii, US
My Website: older junk
My MM URL: http://www.modelmayhem.com/timorden
Mayhem # 60853

About Me

Americans (and for sure, I am one) have this strange notion that certain bits and pieces of a person are the distinction between acceptable and unacceptable. (ripped from George Carlin)

Me, being the outsider that I am, feel that it’s not about bits and pieces, but rather what it is REALLY about.

Does the work have some reason? Is there an idea beyond stimulating some guy's nads? Well....... I hope the hell so...

Pretty much, as an old fart who knows damn well that he's gotta take what he knows about, and say something worth a shit... I get very little from pandering to teenage lust.



Let’s be crystal on this:
There’s all kinds of immoral shit out there. Just know that I don't buy into the notion that certain bits and pieces are part of that immorality. Yeah, the body may not be fashionable, but I’m not talking to what is hip in (whatever month you’re reading this.)

If you've got the gift of perspective, and believe that I would honor your trust, with my best work, perhaps we can produce something unforgettable.

Please don't come back with conditions on what bits and pieces are acceptable. To me, the whole orientation is stupid. Especially with MY work.  If you’re already uptight about revealing certain teeny bits, and need to use your hand as a bra…. Stop reading this, and run backwards to the rest of yesterday. I need you like a hole in the head.

On Escorts:
If you wanna have escorts or a shitload of friends around. I love it.. They'll all work hard though.... (and I guarantee, they'll tell you later, "Why'd you make me go through that much work?") 

There are two kinds of people on my sets:
1) People that contribute to the work
2) People that aren’t there.


Basically, what I do is not about getting a nut.. it’s about living longer than this lifetime.

Fashion is an commercial industry.  if I go there, there’s money involved, because someone will make money from my work.

Porn, glam, soft, hard, mushy… whatever… it’s also a commercial industry. Don’t kid yourself into believing that it’s about love. If you’re gonna whore your stuff, don’t lie to yourself. Enjoy your truth, and have fun with the money.


Finally getting to the point…

My work's purpose is to enlighten and inspire.... and How?

I start with a wide open palette and go from there... Sometimes, after I know what the resources are, I come up with stuff.

You down?

….or have the missionaries nailed you to the cross?

As you’ll notice with my work, most of it does not involve bits and pieces.  But if that’s an issue for you, you can’t be in my work anyway.

So, say yay, or maybe, or leave me alone. 
I have work to do.

Alo “freakin” ha

Tim Orden

Credits

My Grandmother, Ruby Darby, taught me that women were beautiful (and strong) and that faithful, passionate art can have great value.

My work, (my existence) is dedicated to her memory.

Thanks Gramma... I miss you so very much.

Friends

Tags

Block this member
Pics

Commentsdata:comments Viewsdata:views Hidden Listdata:count_list
|
Loading Content
data:comment